Aramızdan Ayrılanlar

KAYBETTİKLERİMİZ
KAYBETTİKLERİMİZ
Çağrı Güler Mustafa Baykut M. Ali Güneş Urus Kemal Gülsüm Çakıl Ayşe Ibrık Hüsne Zorkun Bağdat Elmas Emine Güler Dursun Sivri Havva Rande Cennet Mağara Hüsne Berk Hortlu Hacı Vakkas Kaya Kazakçı Yusuf Yusuf Kırıcı Mustafa Dinler Semerci Durdu Emine Yarbaş Mercen Yıldızlı Mahmut Ali Sultan Karagöz Elif Dolgun Ramazan ve Ülkü D.Şehitleri Emine Kozak Ambarcı Elif Doruk Ali Fatık Onaran Ahmet Dinler Osman Ahmet Zeynep Gök Hasan Dilbaz Hanifi Kekil Mısto Hüseyin Ömer Çirkin Zeynep Nurhak Sinan Dolgun Azzıkçı Ali Hava Kekeç Ümmusün Mehmet H.Kökenöz Ayşe Kökü Hanım Tükel Mehmet Aygörmez Elif Aygörmez Ayak Cuma Mehmet Yalçın Hatice Sarıaltun Beser Mustafa Recep Mehmet İmam Cuma Ayşe Kınalı Mehmet Koca Ayşe Karabıyık Ayşe Demir Nalbant Hasan Ahmet İğde Bömrklü Onbaşı Mehmet Havuç H.Temizyürek M.Onaran E.Çetinkaya Cengiz Sümbül Fatma Berker U.Ahmet Gök Fatih Yakar ve Eşi Hasan Arı ve Eşi M.Ali Arı Hatice Yıldızlı Fahri Yıldızlı İsrafil Yıldızlı Abdurahman Çolak ve Eşi Alırza Ünal Kızı emine Mehmet Kardeş ve Eşi Akif Kuş Fatma ve Merve Koca Furkan ve Nursel Mehmet Dilik ve Eşi Ayşe Dilik Teslime Dilik Ayşe Dilik Salman Malkoç Beser Malkoç Fadime Malkoç Esin Malkoç Beser Mıstık Kasım Zorkun Duran Tekin İbrahim Kozak Nurgül Kozak Canan Kozak Cansu Kozak Enes Kozak Edanur Çalışkan Elif Yeşil Emre Çalışkan Gülsüm Çalışkan Hatice Sivri İsa Filiz Mehmet Canlı Mehmet Çadır Muzaffer Deşir Nursel Hasırcı Ramazan Kırıcı Salman Erinci Yakup Zorkun Yusuf Kelle LİNK ADI Cahal Berk Ebili Berk Mehmet Berk Ökkeş Berk Mıstık Berk Ayşe Berk Selver Berk

23 Eyl 2014

AŞIK ALİ İÇİN YAZILAN ŞİİRLER


  ALİ ABİ

 GÜRBET ELLERDEYİM KÖYÜME HASRET
 DİLEYECEKSİN RAMAZAN'IM SABRET
 KOPUYOR İÇİMDE HERGÜN KIYAMET
 GÜRBET BENİ ÇOK YORDU ALİ ABİ

 ÇOCUKGUM GÖRMEDİM ORTADA GENÇYİM
 ŞİKAYET ETMEYİMDE YA NE DİYİM
 BUNDAN SONRA SADEN YOK BİR BEKLENDİM
 HAYAT BENİ KANDIRDI ALİ ABİ

 BİR YAR SEVMİŞDİM  GİTTİ ELİN OLDU
 DERTLER DİZİLDİ KOÇA HARMAN OLDU
 AĞLATTI BENİ GÖZLERİM YAŞ DOLDU
 KADER BANA GÜLMEDİ ALİ ABİ

 HER İNSANIN VARDIR ELBET BİR DERDİ
 AMA BANA ZİNDAN ETTİ CERİDİ
 EN SONUNDA BU YÜREGİM ERİDİ
 SEVMEZ ARTIK KİMSEYİ ALİ ABİ

 DERSENKİ EĞER NE OLDU RAMAZAN
 BAKSANA NELERİ GETİRDİ ZAMAN
 HAYRETİYLE  ŞAŞIP KALIYOR İNSAN
 ZAMAN ÇOK ŞEY ÖGRETTİ ALİ ABİ

 HAK VERECEKSİNDİR BİLİRİM BANA
 SIÇAK KANLI YAKINSINIZ SİZ CANA
 DERTLERİMİ YAZDIM BİRAZIN SANA
 KALEM BİLE AĞLADI ALİ ABİ

 RAMAZAN'IM DERKİ SÖYLE NEYLEYİM
 BİRAZDA GÜLSÜN İSTERİM GÖZLERİM
 BELKİ ANLAR DEDİM KÜÇÜKCERİTİM
 CERİD BENİ ANLAMADI ALİ ABİ
                                   ------------------
                                      11.Ocak.2012
                                   Ramazan Kınalı
----------------------------------------------

ÂŞIK ALİ’YE MEKTUP 2
Ali abi gittin mi mülki amire?
Ne yapıyor şimdi? Bilmek isterim.
Başladı mı akılları tamire,
Bütün delilleri salmak isterim.
.
Pislik su yüzünde hepsi bakıyor
Kaçak cer yanla soba yakıyor
Nemrut´lar okunu boşa sıkıyor
Varsa beyinleri, delmek isterim.
.
Solaklar bitirdi Hopur'u Guz'u
Muhtar Cuma tavşan ardında tazı
Sapıtıyor dişçi İbrahim bazı
Vatan sevgisine gülmek isterim.
.
Köylünün imanı, ameli bozuk
Her gelen atıyor devlete kazık
Kemal MHP'den adaymış yazık
Gidip de oyları bölmek isterim.
.
Tanaş dtp'den aday olmalı
Kürdün hakkını söke söke almalı
Hayri ampul ile davul çalmalı
Ben kendi sazımı çalmak isterim.
.
Düzbağ'lı hacılar aklar kömürü
Ali Merik gidip yoklar kömürü
Solali' ler hep den saklar kömürü
Bana düşeni almak isterim.
.
Deme bana mülki amir ne yapsın
Masrafı benden, teftişe gitsin
Çözüm bulamazsa istifa etsin
Hırsımdan yerinde olmak isterim.
.
Kaymakama ilet köyün halini
Sırtına yüklesin tüm vebalini
Ozan Ahmet netsin dünya malını
Kâmil iman ile ölmek isterim.
.                            ------------------
                                21.Eylül.2008
                               Ozan Ahmet
                                 Lohfelden
---------------------------------------

 ABİM BENİM
 Uzun ömür versin Mevla,
 Çok değerli abim benim.
 Memleketten haber yolla,
 Çok değerli abim benim.

 Gülen yüzün daim gülsün,
 Sen Cerid’in bir gülüsün,
 Herkes değerini bilsin,
 Çok değerli abim benim.

 Aman ha sağlığa dikkat,
 Sevincine sevinçler kat,
 Gam kederi başından at,
 Çok değerli abim benim.

 Biraz rahatını düşün,
 Değişsin artık görüşün,
 Hayalimizde gülüşün,
 Çok değerli abim benim.

 Fazla çalışıp yorulma,
 Varıp köşeye kurulma,
 Bulanıp ta geç durulma,
 Çok değerli abim benim.

 Büyük hayallerin vardı,
 Bir sıkıntı telaş sardı,
 Sevenler halin sorardı,
 Çok değerli abim benim.

 Bazen olur ki durgunsun,
 Fazla çalışma yorgunsun,
 Sen tabiata vurgunsun,
 Çok değerli abim benim.

 Tatlı, tatlı sohbet eder,
 Senden uzaklaşsın keder,
 Beş vakit camiye gider,
 Çok değerli abim benim.

 Eskiden çalar söylerdin,
 Sen sazın ile inlerdin,
 Şairliğe gönül verdin,
 Çok değerli abim benim.

 Söylenenlere aldırma,
 Dikkat ed ağır kaldırma,
 Gönlün gaflete daldırma,
 Çok değerli abim benim.

 Uğraşırsın tarla takım,
 Bahçelere yaptın bakım,
 Seni eleştirmek hakkım,
 Çok değerli abim benim.

 Ozanca anlattım anla,
 Güzel olacak zamanla,
 Hizmetindeyim bu canla,
 Çok değerli abim benim.
                   ----------------
                   Ozan Mevlit
          26 Temmuz 2012
----------------------------------

ÂŞIK ALİ ABİME
Çok şükür iyidir hısım akraba
bende çok iyim sağ ol Ali Abi
Neden kızayım ki buyur hesaba
On üç yıldır şairim Ali Abi

Gurbet eller benim mekânım zaten
Tatlı muhabbetleri severim ben
Göz yaşların akmasın mutlu ol sen
Gönül deryam boş dursun Ali Abi

Bilirim gaflette sen uyumadın
Geride kalıp zamana uymadın
Duymuşun yaşımı genç diye yazdın
Aslı var evet yaş genç Ali Abi

Ağrımaz başım buyur siz konuşun
Bilirim yenilmez eti her kuşun
Bilir misin nedir sonu bu yolun
Bunu da ben sorayım Ali Abi

Küçük Cerit'liler ekiyor pançar
Allah’ım korusun değmesin nazar
Garib şairin de sana selamı var
Aldın mı selamımı Ali Abi

Herkes tapar olmuş paraya pula
Bu gidişle kimse gelmez ki yola
Mektup devrimi kalktı meil yolla
İnternet den okurum Ali Abi

Ramazan der benden ancak bu kadar
Tatlı söz duyunca cana can katar
Büyüğümsünüz siz sonsuz saygım var
Ne haddime atışmak  Ali Abi
                       ------------------
                          14.Nisan.2013
                       Ramazan Kınalı
---------------------------------------

ÂŞIK ALİ
Her tarafta vardır ünü
Beraber bu günü dünü
Ara sıra sorar beni
Meslektaşım Âşık Ali
.
Dilerim ki olur hacı
Yararlı olmak amacı
Böyle şair başlar tacı
Meslektaşım Âşık Ali
.
Bana şiir yazmış aldım
Meslektaşım Âşık Ali
Dinledikçe duygulandım
Meslektaşım Âşık Ali
.
Çok neşeli güler yüzlü
Tatlı dilli doğru sözlü
Sende çok cevherler gizli
Meslektaşım Âşık Ali
.
Çağlayancerit ilçeniz
Kalabalık sülaleniz
Fatih sizin mahalleniz
Meslektaşım Âşık Ali
.
Bazen gözlüğünü takar
Kamerayla çekim yapar
Ağzından ballar akar
Meslektaşım Âşık Ali
.
Bilgisayar kullanmakta
Pek çok işler başarmakta
Şiir yazıp saz çalmakta
Meslektaşım Âşık Ali

Ali ede derim ona
Özü sözü mert olana
Ara sıra seslen bana
Meslektaşım Âşık Ali
.
Mehmet EYİCE sazın çalsın
Ustalardan ilham alsın
Benden saygı selam olsun
Meslektaşım Âşık Ali
           Mehmet EYİCE
               23.Ekim.2006
----------------------------------------

 ALİ EDE
 Sen Cerit’in bülbülüsün
 Kurban olduğum Ali ede
 Canım ilçemin Gülüsün
 Kurban olduğum Ali ede
 .
 Severim sayarım seni
 Unutma bu günü dünü
 Ara sıra ara beni
 kurban olduğum Ali ede
 .
 Dünya durdukça durasın
 Sazın teline vurasın
 Sesimizi duyurasın
 Kurban olduğum Ali ede
 .
 Karlı dağlar aşarsın sen
 Her yardıma koşarsın sen
 Saz çalarsın coşarsın sen
 Kurban olduğum Ali ede
 .
 Meslektaş Eyiceye selam
 Bırakın gurbette kalam
 Tüm ceride kurban olam
 Kurban olduğum Ali ede
.
 Biliyorum sen durmazsın
 Çalışırsın çabalarsın
 Teknikte geri kalmaz sin
 Kurban olduğum Ali ede
 .
 Karabalcı’m bitmez keder
 Tüm ilçeye selam eder
 Sizden haber gelsin yeter
 Kurban olduğum Ali ede
                 -----------------
                    16.12.2006
              Ramazan Karabalcı
-------------------------------------

ALİ ABİ
Getirdim dertleri dile
Diyemedim Ali abi
Ecel günün Azraile
Soramadım Ali abi

Dertler üzüyor bu kulu
Göz yaşlarım dolu dolu
Ne olacak işin sonu
Bilemedim Ali abi

İçimde yanar hep bir köz
Görmez oldu yaştan göz
Dostlarımdan güzel bir söz
Duyamadım Ali abi

Yaşlar akar bu gözlerde
Hasret dökülür sözlerde
Şiir yazma deseler de
Duramadım Ali abi

Selam olsun dost yiğit’e
Yenik düştüm ben gurbete
Seni görmeye Cerit’e
Gelemedim Ali abi

Ramazan'ım hep çileli
Nasır tutmuş bak gör eli
Kendimi bildim bileli
Gülemedim Ali abi
                  ------------------
                     19.08.2012
                  Ramazan Kınalı
--------------------------------------

ÂŞIK ALİ
Sazın sesin işin ehli
Saygı değer Âşık Ali
Becerikli iki eli
Başarılı Âşık Ali
 
Bilgisayar kullanmakta
Sesleri kayıta almakta
Halim hatırım sormakta
Meslektaşım Âşık Ali
 
Kendisini met ederim
Gördüğümde Abi derim
Bilgisine güvenirim
Zekâlıdır Âşık Ali
 
Böyle bir insanı tanı
Hoş sohbeti çoktur anı
Çalar söyler halk ozanı
Şiir yazar Âşık Ali
 
Bir zamanlar atışmıştık
Uzun süre yarışmıştık
Kozumuzu paylaşmıştık
Sazla sözle Âşık Ali
 
Çağlayancerit’li usta
Selam saygı bizden dosta
Kusur etmez davranışta
Yardım sever Âşık Ali
 
Ufku geniş bilgisi var
Yeterince ilgisi var
Bozuk cihazları yapar
Yetenekli Âşık Ali
 
Bir evi var iki katlı
Muhabbeti dili tatlı
Neşe coşkulu ümitli
Eksik olma Âşık Ali
 
Eyice’m sen met edersin
Çok hoş sözlerin var dersin
Allah uzun ömür versin
İyi insan Âşık Ali
            -----------------
               11. 09,2005 
            Mehmet Eyice
---------------------------------

ÂŞIK ALİ 'YE
Bilmez ki Ramazan yazar derdinden
Yazmış bana ne geldiyse dilinden
Selam olsun Çankırı'nın içinden
Çağlayanceritli Aşık Ali'ye

Eleştiri yapana sus diyemem
Onun kadar doğruları bilemem
Saygım sonsuzdur kötü söz diyemem
Çağlayanceritli Aşık Ali'ye

Sen kaç yıldır şairsin diye sorar
Resminde gördüm ağarmış hep saçlar
Allah'ım versin dilediği kadar
Çağlayanceritli Aşık Ali'ye

Ramazan der onun kadar bilemem
Kader zincirin bağlamış çözemem
Onun gibi yazamam ki benzemem
Çağlayanceritli Aşık Ali'ye
                  ------------------
                     20.05.2014
                  Ramazan Kınalı
------------------------------------------

ÂŞIK ALİ
     Şair Mehmet Eyice’nin Âşık Ali için Yazdıkları
 Böyle bir insanı tanı,
 Hoş sohbeti çoktur anı,
 Çalar söyler halk ozanı,
 Şiir yazar Âşık Ali.

 Sazlı sözlü atışmıştık,
 Uzun süre yarışmıştık,
 Kozumuzu paylaşmıştık,
 Sazlı sözlü Âşık Ali.

 Evi ahşap iki katlı,
 Muhabbeti dili tatlı,
 Neşe coşkulu ümitli,
 Eksik olma Âşık Ali.

 Bilgisayar kullanmakta,
 Sesin kayıta almakta,
 Halim hatırım sormakta,
 Meslektaşım Âşık Ali.

 Beni fazla met edersin,
 Sözlerin gerçektir dersin,
 Allah uzun ömür versin,
 Sen çok yaşa Âşık Ali.

 Eyice’ m der iyi usta,
 Selam saygı böyle dosta,
 Kusur etmez davranışta,
 Halk’ın sever Âşık Ali.
           -----------------------
              28.Kasım.1985
              Mehmet Eyice
---------------------------------

ATAŞ ABİM
 Bizimle oldun arkadaş,
 Âşık Ali Ataş Abim.
 Cahilliğe açar savaş,
 Âşık Ali Ataş Abim.

 Yakın olmazsın yalana
 Uyarsın gelen zamana
 Sıçak kanlı yakın cana
 Âşık Ali Ataş Abim

 Sen Cerit’in ozanısın
 Başımızın baş tacısın
 Çekemeyenler utansın
 Âşık Ali Ataş Abim

 Geçip gidiyor bu yıllar
 Saçlarına düşmüş aklar
 Altın gibi bir kalbin var
 Âşık Ali Ataş Abim

 Sazın çalar dertli dertli
 Derler bu ozan Cerit’li
 Sazı sözü çok değerli
 Âşık Ali Ataş Abim

 Hoş muhabbet tatlı sözler
 Ağlamasın gülsün gözler
 Ramazan’ım seni özler
 Âşık Ali Ataş Abim
            ----------------------
             17 Nisan 2014
        Şair Ramazan Kınalı
-----------------------------------

  ARASINDA İDİM
 Nerde idin nerde kaldın
 Derin Ummanlara daldın
 Cerit değilmiydi yurdun
 Ben hocalar arasında idim
 
 İki ay oldu yoktun hele
 Bir selam salmadın bile
 Çok kar yağmış olmuş sile
 Ben hacılar arasında idim
 
 Hak nasip etti gittim o yere
 Yetmez ora gitmek birkaç kere
 Mekke Medine çıktım Sevir’e
 Ben mübarek dağlarda idim
 
 Bu benim ilk şiir denemem
 Bekir Hoca şair oldu diyemem
 Alilerle Çelik arasına giremem
 Ben Cerit te şairler arasında idim.
.                    -----------------------
                    Bekir ÖKSÜZCE
                        01.02.2006
------------------------------------------------

  CANIM ÜSTADIM
Selam verdim selam aldın böyle tanıştık,
gece gündüz sohbet ettik epeyi yazıştık,
zaman geçtikçe senle iyide kaynaştık,
ne oldu aşık alim unutulduk  mu?

Bana numara verdin ararım ulaşamam
msn ye bakarım seni orda bulamam
siteni de açarım senden haber alamam
yoksa Âşık Ali’m hastalandın mı?
.
Âşık Ali’m nerdesin merakım çoktur
bil ki üstadım sensin başkası yoktur
sen aklıma gelince hep gözüm yaştır
yoksa Âşık Ali’m bana küstün mü?

Âşık Ali’m dostunu unutmaz  kolay
onun gönlü büyüktür ne han ister ne saray
sesini duyunca yemin olsun çekmezsem halay
yoksa Ataş Ali’m bu diyardan göçtün gittin mi?

Sana numaramı veriyorum bir kere ara
Arayamayacak kadar uzaktaysan rüyama uğra
senin özlemin içimde büyük bir yara
haber beklerim Ali’m tez elden haber..
                             ---------------------
                                   22.08.2009
                             Abdullah ÇALIŞIR
--------------------------------------------

GEREK
                     (Âşık Ali Ataş’a İthaf)
Senin yazıp’ ta benim okuduğum her mısra.
İçinde yaşantımı, kültürümü anlatan kıta
Sairlikte şiirde çok önce kalkmışsın atağa.
Elinden öpmek, saygı göstermek gerek.
 
Tarifinle anladım ilçemi, güzel insanları.
Sakın kafana takma, seni kıskananları.
Yanıltmadın hiçbir şekilde sana inananları
Elinden öpmek saygı göstermek gerek
 
Bilmem var mı buralarda başka aydın
Herkese nazik oldun, hoş görü yaydın
Bu topraklarda hep güzellikleri saydın
Elinden öpmek saygı göstermek gerek
 
Senide şiirlerini de hep gönülden sevdim.
Adın anıldığında büyük şair ozandır derdim
Beni bağışla, haddim olmayarak överdim.
Elinden öpmek saygı göstermek gerek.
 
Ruhun incedir, ona buna pek karışmadın
Herkesi eşit gördün, kimselerle tartışmadın
Seviye düşürüp cahille ne gerek atışmadın
Elinden öpmek saygı göstermek gerek
 
Ben kendime asla ve asla şair diyemem
Sen bil ama adımı gerçekten söyleyemem
Üzdümse eğer yanına bir daha gelemem
Elinden öpmek saygı göstermek gerek.
 
Âşık Ali Ataş’tır onun gerçek adı
Şiirlerinde gizlidir lezzeti tadı
Açık olsun her zaman yolu bahtı
Elinden öpmek saygı göstermek gerek  
                              -----------------------                       
                                  11.05.2014
                               Ahmet TEKEL
             Çağlayancerit Belediyesi Basın Yayın
                      ve Halk’la İlişkiler Müdürü
--------------------------------------------------

GÖR USTA
Bu nasıl bir çelişki usta,
Çözemiyorum kimin eli kimin cebinde,
Barış diyorlar, kardeşlik diyorlar,
Arkanı dönmeye gör usta...

Dinimi siyasete alet ediyorlar,
Başımın örtüsünü dillerde gezdiriyorlar.
Koltuk sevdasına her gün yalan söylüyorlar..
Nerede kaldı dürüstlük mertlik usta....

Okul önlerinde uyuşturucu satarlar.
Çocukların üç kuruşuna göz koyarlar.
Küçüçük beyinleri göz önünde bitiriyorlar.
Nerde yarınlarımızın geleceği usta.....

Minik bedenler üzerinde kocaman eller.
Çirkin emelleri küçük bedenler üzerinde.
Yok sayıyorlar minicik bedenlerdeki canı.
Bu nasıl vicdandır usta....

Nereye gidiyoruz bizler usta..
Nerde insanlık diye soruyorum...
Unutulmuş artık manevi değerler..
Her gün bir can bir yıldız kayıyor usta...

Elbet bir gün karanlığın üstüne doğar,
Güneş. İhanetler, yalanlar,kalleşlikler son bulur..
Yazdığım şiir değil yüreğimin sesidir usta...
                                 --------------------
                                    Tülay İçen
                             tulayicen@mynet.com
                                     22.Ocak.2007
 -----------------------------------------------


 KAFA TUTARIM
          Hacı Küpeli kılıç tarafından Âşık Ali’ye yazılan şiiri
Âşık Ali’ye destek amacı ile Abdullah Çalışır tarafından yazılmıştır
---------------------------------
Ozan bile değilim sana kafa tutarım
Sen bin kelime diyon ben iki bin yazarım
Yiğitliğin var ise seninle atışalım
Âşık Ali neyine seni ben bile yutarım

Bilirsin atışmada küsmek darılmak olmaz
Bilmeyenler yazdı mı cevapsızda kalınmaz
Büyük lokma yutarsın boğaz hiç mi yorulmaz
Çok halt eylemişinki neden hesap sorulmaz

İki çift laf ettin diye havalarda uçarsın
Sinek bile olaman kendin şahin sanırsın
İki dörtlük yazmakla Ozanlık mı yaparsın
Sözlerine dikkat et sonra şaşar kalırsın
 
Koskoca Âşık Ali sizin ile uğraşmaz
Ben onun vekiliyim ona yazmak yakışmaz
Seni ben yeneceğim Ali amcam karışmaz
Büyük laf sarf etmişsin önce gel sen beni yen

Ozanı herkes sever Âşık ile beraber
Çok rüya görüyorsun birazcıkta ara ver
Âşık Ali dedin mi gönüllerde yer eder
Yiğitliğin var ise Bu şiir’e cevap ver

Âşık Ali vuruyor o sazının  teline
Kimseler su dökemez onun güzel eline
Hiç bir şeye değişmem ben onun sevgisine
Bunlar sana bir öğüt kulak ver ha! Sesime
 .
Senin bu maharetin ozanlık bile değil
Benimle uğraşırsan sonuç ta olun rezil
Bu benim ilk denemem bilesin sonda değil
Ustanızda iş yokmuş Çalışmaya ver meyil
 .
Bizde oyun biliriz hilemiz yoktur amma
Bir iki satır yazmayı sakın maharet sanma
Güreş istiyorsan gel beni de yabana atma
Elde niceleri var sakın her yiğide çatma     

Bende bu sözlerime nice sözler eklerim
Sana meydan okuyorum haberini beklerim
Zamanı yeri sen söyle nerde olsan gelirim
üstüne de bir kese altın birde beşlik isterim

Hacı oku bunları sakın ha pişman olma
Çok fazla öfkelenip küfür âlemine dalma
Sen daha küçük balıksın büyüklerle dalaşma
Ufak göllerden çık ta okyanuslara açıl

Ben şiir’e çokça duygu katarım
Beni sinir edene nefret ile bakarım
Çok kızdıran olursa icabına bakarım
Hiroşima ne imiş şiir bombası atarım

Hiç durmadan yazarım öyle boşa çalışmam
Ben ağır bir şairim herkes ile yazışmam
Benim aklım başımda kimselere danışmam
Sakın korkmayasın hazır değilsen yanaşmam

Sanırım yetti bunlar seni Ateşlemeye
Benim haddimde değil saygısızlık etmeye
Çok kusurum var ise sen büyüksün bağışla
Ama sende laf etme ozan Âşık Ali’ye
 
Pulsuz adam mı olur sen hayal mi görürsün
O kadar laf yedin ki acep nasıl durursun
Kimseye eşek deme böyle rezil olursun
Sen kendini bilseydin biraz rahat dururdun

Şimdilik diliyorum sana iyi akşamlar
Senin gibi ozana benden böyle selamlar
Adım Abdullah tır aşığım ne çare ki yok sazım
Daha bunda ne var ki bende milyon kelam var
                            ---------------------
                                  11.Mart.2008
                            Abdullah ÇALIŞIR
-------------------------------------------------

KIRDIN SEN
Ne kadar şiir yazdımsa değiştirirsin,
Âşık Ali'm hevesimi kırdın sen.
Yazdığım şiir'leri beğenmez misin,
Âşık Ali'm hevesimi kırdın sen.
.
Cahilim dedimse atma yabana,
Ozan Ali takatımı kestin sen.
Şiir'imi yazdığım gibi yamala,
Ötesinden berisinden kırptın sen.

Şiir'imi koymuşsun ana sayfaya,
Okudukça beni gücendirdin sen.
Ne hevesle otururum şiir yazmaya,
Oturup kalkmaya usandırdın sen.
.
Site benim değil senin sitendir,
İstediğin gibi oynuyorsun sen.
O yazdıklarım benim, içten gelendir,
Bazen saygısızlık ediyorsun sen.
.
Biraz üzdüm seni kusura bakma,
Benim şevkimi de kırıyorsun sen.
Bu yazdıklarımı kafana takma,
Seni sevdiğimi biliyorsun sen.
.
Bir kere sitem yaptım yapmam bir daha,
kötü yazdımsa da değiştirme sen.
Böyle yapacaksan yazmam bir daha,
Beni şair'liğe küstürürsün sen.
.
Bilmem anlatabildim mi sana derdimi,
Benimle de güreş tutar mısın sen.
Geçenlerde seni devirdiğimi,
Herkeslere anlatayım ister misin sen.

Küpeli kılıç'a yazdım hep değiştirdin,
Benim şair'liğimi çekemezsin sen.
Kaşıntın vardı da neden demedin,
Bu iş güç arasında yoruyorsun sen.
.
Âşık Abdullah'ım beklerim cevap,
Tarladaydım deyip kaçıyorsun sen.
Seni halt etmekte ne büyük sevap,
Hiç korkmadan karşımda duruyorsun sen.
.
Maksadım seni devirmek değil,
Ben doğmamıştım dönüyorsun sen.
Ustayı yendim deyip övünmek değil,
Taş atana dersini veriyordun sen.
.
Affına sığınarak yazdım bunları,
Tatlı kavgaları sever misin sen.
Yanına her gelen fakir kulları
Bir güzel doyurup gidermişin sen
.
Artık Âşık Ali çekil kenara,
Senin devamını getireyim ben.
Yoksa sonun benzer Ahmet çakar'a,
Hiç utanmam sana sırıtırım ben.
.
Geldim şiirimin son kıtasına,
O kadar laf ettim ki utanırım ben.
Sanki kalbim tersten atarcasına
Bana darılırsın diye çekinirim ben
                     -------------------
                         30.Mayıs.2008
                   Abdullah ÇALIŞIR
----------------------------------------

ÖZLEDIM  SİZİ
Selamün aleyküm merhaba hele
Alede inanki özledim,  sizi
Beraber olalim gönül gönüle
Özledim özledim özledim sizi

Gurban olam ah o yaşlı dedeler
Saymadan duramam sizi neneler
Gardaşlar dayılar canım edeler
Özledim özledim özledim sizi

Bizim kızlar ve analar bacılar
Gurbette dinmiyor yeğin acılar
Küçükler büyükler yaşlı amcalar
Özledim özledim özledim  sizi

Karabalcım derki ne gerek söze
Uzun ömür versin yaradan bize
inşallah geliriz bir gün göz göze
özledim özledim özledim sizi
                      ------------------
                         20.Aralık.2006
                    Ramazan Karabalcı
-----------------------------------------------

TAŞLANMAMIŞ ELMAS
                            Aşık Ali Ataş’a ithafen
Şair, şair insanların koludur, ağzıdır ve dilidir
Şairlerin yolu bellidir. İnsanlık bir bakarsın
Yurdun bir köşesinden çıkar gelirler gelirler
Fakat biz nedense hep geç fark ederiz onları

Elindeki dut dalıyla paslanmaz üç teliyle.
Bizi ağlatırlar, şenlendirip güldürürler
Verimli tatlı dilleriyle gene de görmeyiz
Biz onları. Bizim için olurlar radyo gazete

Ve peygam yinede biz görmüyor, duymuyoruz
Onları neden? Neden hep sonra çünkü onlar
Sonradan kalbimizde yara ve iz bırakırlar
Ve biz onları için yola çıkmadan yinede geç Kaldık

Âşık, şair, yazar bütün bu kelimelerin eşanlamı
İnsanlıktır, barış tır ve bilimdir.
Ali abim; sen insanlık fışkıran cennet ağacının
Bir meyvesisin. Sen taşlanmamış bir elmas sın.
Ne desem seni sadece güzel sözlerle süslemiş olurum.
En iyisi sen abimsin.         
                                             Hasan ÜSTGÜL
                                                 22.Ocak.2007                                       
------------------------------------------------------------
 
UNUTAMAYIZ
Haklısınız inan fırsat olmuyor
Kafa rahat olup ilham gelmiyor
Her gün ise Ataş Ali bizi bulmuyor
Sizleri severiz unutamayız
 
Günler geçti tam on yedi yıl oldu 
Kimler göçtü bu dünyadan kaç kişi kaldı
Sanma ki Mustafa defterden sildi     
Sizleri severiz unutamayız
 
Selam olsun Cerit’linin beyine    
Doyamadım dostluğuna huyuna
İnan dost olmuştum ama her şeyine 
Sizleri severiz unutamayız.
                     ----------------------
                            08.Ekim.2009
                    Mustafa Zincirkıran
--------------------------------------

USTAM
Her zaman her yerde andım adını
Bir gün olsun kalbimden atmadım ustam.
Özledim senin ile konuşmanın tadını
Gelip de yaramı sarmadın ustam.

Bir umut ya! Hep seni bekleyeceğim
İçimde sevgini yaşatacağım,
Aklıma gelince ağlayacağım.
Gözümden yaşları silmedin ustam.

Senin sevgin sardı dört bir yanımı
Bir veya iki kere gördüm yüzünü
Rabbim senden önce alsa canımı
Senin yokluğunu görmesem ustam.

Ne kadar büyük kabahat ettim
Cahillik ile sana hakaret ettim
Güya şiir yazdım iyi halt ettim
Ama kasıtlı bir şey yazmadım ustam

Aklıma geliyor okul yıllarım
Üzüntü içinde geçer günlerim
Tutmaz oldu ayaklarım kollarım
Bana neden destek olmadın ustam

Bilki bu kalbimde değerin büyük
İmamın önünde de bir metre kayık
İçinde ben olsam azıcık ayık
Başımdan okşayıp uğurla ustam

Çok sevilir Cerit’in Aşık Ali’si
Koralısı, pürçüklüsü, kokosu
Hepside oralı hepsi yerlisi
Cerit’e beni davet etmedin ustam.

Önümüzdeki yazın gelirim kesin
Sofrada bana da var mıdır tasın?
Allah nasip ederde varırsam güzün
Senin kokunu alır dönerim ustam.

Saat sabah olmuş dört’ün yedi’si
Sen aklıma gelince önemlimi gerisi
Bir garip Abdullah’ım; vurma emmisi
Her gün hasretini güdüyom ustam
.                         ------------------------
                          Abdullah ÇALIŞIR
                                24.Kasım.2008  
--------------------------------------------

YAKARSAN YETER  
               Aşık Ali Ateş ağabeyme;
-----------------------------------
Selaymün alöyküm ey ali ede
Kis geldi sobayi yakarsan yeter
Sakin ha disari cikip üsüme
Camdan disariya bakarsan yeter
 
Her seye kabahat arayip bulma
Sabah namazina sakin gec kalma
Temelik yapipta geride durma
Bes vakit namazi kilarsan yeter
 
Neler geldi bilmem dertli basina
Karisilmaz yaradanin isine
Haksizligi hak edenin basina
Zamani gelince calarsan yeter
 
Dostlari severim gönlümden cikmaz
Birlikte dirlik var insani yikmaz
Bazi beyinsizler anlayip cakmaz
Sen dil yarasini sararsan yeter
 
Gözümde tütüyor tüm cerit halki
Kismetse seneye gelirim belki
Büyükleri sayar severim bilki
Arada bir selam salarsan yeter
 
Bir cay yapki tavsan kanindan olsun
Soutma sobanin üstünde dursun
Elinde sazin akortun versin
Dertli dertli sazi calarsan yeter
 
Haksizligi sevmem alerjim varda
Yaradan bir kulun koymasin darda
Karabalcim herdem arar sorarda
Bir günde sen arar sorarsan yeter
 
                     Ramazan Karabalcı
                        10.Kasım.2007
----------------------------------------------

  YAZMAZMIYIM
Şair değilim, sadece yüreğimdekini yazarım.
Tüm insanların acısını ben kalemimle paylaşırım.
Amacım kimseyi kırmadan birliğe çağırmak.
Ali abimin sitesine ben yazmazmıyım......

Dostluk için ben hep burdayım...
Kalemim yazar dostluğu, sevgiyi.
Heceyi bilmem yazdığım düz şiir.
Ali abimin sitesine ben yazmazmıyım...

Halkımın içinde ben bir neferim.
Kadınların değil Halkın sesiyim..
Gönlümde yatar Barış ve Kardeşlik.
Ali abimin sitesine ben yazmazmıyım..

Aslımı inkar etmem ben Ehlibeyit torunuyum..
Memleketin nere dersen aslen Malatyalıyım..
Taşırım eşimin soyadını ben Mamurekliyim..
Ali abimin sitesine ben yazmazmıyım..

İstanbulda doğdum ama ben köylüyüm..
Atamın çizdiği yolda yürür giderim.
Eyvallahım yoktur namerde, biraz sivri dilliyim...
Ali abimin sitesine ben yazmazmıyım..
                             ---------------------
                                  23.Ocak.2007
                                    Tülay İçen
-------------------------------------------

YIKARIM SENİ
         Hacı küpeli Kılıç’ın Âşık Ali ye yazdıkları;
Adım hacı daha dünkü ozanım
Kor ateşe atar yakarım seni
Hiç durmadan bin kelime yazarım
Ateş Ali ozanlıkta yıkarım seni

Ozanı aşığı severim amma
Ateş Ali beni yenerim sanma
Böyle düşünüp de rüyaya dalma
Kâbus olur rüyana girerim seni

Duydum ki ustama atar tutarsın
Bilmeyene sözlerini satarsın
Dilin tatlı balı yağa katarsın
Lokmaları boğazına dizerim seni

Tek maharetim ozanlık değil
Ustamın önünde bir zahmet eğil
Bizim tarafa vermezsen meyil
Künde atıp yere yıkarım seni

Bu sözlere nicesini eklerim
Senin gibi ozanları haklarım
Ateş Ali senden cevap beklerim
Yendiğim ozanlara katarım seni

Ateş Ali gir Helete yoluna
Dertli hacı taksın seni koluna
Kalk gidelim şurdan dostun gölüne
Balık olur inan yutarım seni
                    ------------------
                       06.Ağustos.2004
                    Hacı Küpelikılıç
---------------------------------------

 SELAMLAR OLSUN
Çağlayancerit'in çiçeği gülü
Göstermesin rabbim çileyi hüznü
Yalanı hiç sevmez dosdoğru sözü
Âşık Ali Ataş selamlar olsun

Onu örnek aldım çıktım bu yola
Halsiz kalsam bile vermedim mola
Umarım selamım yolunu bula
Âşık Ali Ataş selamlar olsun

Zannetmeyin beni yağcı yalaka
Gerçekleri yazdım ben satırlara
Rastlamak kolay mı böyle insana
Âşık Ali Ataş selamlar olsun

Dostluğu sevgiyi anlatır şiir
Hem âşık hem ozan hem de bir şair
Cerit’te sorsanız yolun gösterir
Âşık Ali Ataş selamlar olsun
                                ------------------
                                   22.Eylül.2015

                               Ramazan Kınalı

Hiç yorum yok: