Aramızdan Ayrılanlar

KAYBETTİKLERİMİZ
KAYBETTİKLERİMİZ
Urus Kemal Gülsüm Çakıl Ayşe Ibrık Hüsne Zorkun Bağdat Elmas Emine Güler Dursun Sivri Havva Rande Cennet Mağara Hüsne Berk Hortlu Hacı Vakkas Kaya Kazakçı Yusuf Yusuf Kırıcı Mustafa Dinler Semerci Durdu Emine Yarbaş Mercen Yıldızlı Mahmut Ali Sultan Karagöz Elif Dolgun Ramazan ve Ülkü D.Şehitleri Emine Kozak Ambarcı Elif Doruk Ali Fatık Onaran Ahmet Dinler Osman Ahmet Zeynep Gök Hasan Dilbaz Hanifi Kekil Mısto Hüseyin Ömer Çirkin Zeynep Nurhak Sinan Dolgun Azzıkçı Ali Hava Kekeç Ümmusün Mehmet H.Kökenöz Ayşe Kökü Hanım Tükel Mehmet Aygörmez Elif Aygörmez Ayak Cuma Mehmet Yalçın Hatice Sarıaltun Beser Mustafa Recep Mehmet İmam Cuma Ayşe Kınalı Mehmet Koca Ayşe Karabıyık Ayşe Demir Nalbant Hasan Ahmet İğde Bömrklü Onbaşı Mehmet Havuç H.Temizyürek M.Onaran E.Çetinkaya Cengiz Sümbül Fatma Berker U.Ahmet Gök Fatih Yakar ve Eşi Hasan Arı ve Eşi M.Ali Arı Hatice Yıldızlı Fahri Yıldızlı İsrafil Yıldızlı Abdurahman Çolak ve Eşi Alırza Ünal Kızı emine Mehmet Kardeş ve Eşi Akif Kuş Fatma ve Merve Koca Furkan ve Nursel Mehmet Dilik ve Eşi Ayşe Dilik Teslime Dilik Ayşe Dilik Salman Malkoç Beser Malkoç Fadime Malkoç Esin Malkoç Beser Mıstık Kasım Zorkun Duran Tekin İbrahim Kozak Nurgül Kozak Canan Kozak Cansu Kozak Enes Kozak Edanur Çalışkan Elif Yeşil Emre Çalışkan Gülsüm Çalışkan Hatice Sivri İsa Filiz Mehmet Canlı Mehmet Çadır Muzaffer Deşir Nursel Hasırcı Ramazan Kırıcı Salman Erinci Yakup Zorkun Yusuf Kelle LİNK ADI Cahal Berk Ebili Berk Mehmet Berk Ökkeş Berk Mıstık Berk Ayşe Berk Selver Berk

4 Oca 2011

Aşık Madur Ali

                                                       ÂŞIK MADUR ALİ KİMDİR?
      Âşık Mağdur Ali ailenin ikinci evladı olarak 1955 yılında doğmuşum. Doğum esnasında kalçamı çıkartmışlar. Okula gitme çağım gelmişti. Yürür iken topallıyordum. Komşularımız İsmimi topal Ali olarak çağırırlardı. İsmim topal Ali olarak kaldı.
       Evimiz 35 metrekare. Ailemiz (10) baş horanta idi. Anne baba tüm aile odası olmayan bu evde yaşadık. Suyumuz ve elektriğimizde yoktu. Oturduğumuz evi geceleri çıra ışığıyla aydınlatırdık. Annemin okuma yazması yok. Babam ise komşuların davarlarını otlatırken taşların üzerine harfler yazarak kendi kendine okuma yazmayı öğrenmiş.
       1961 yılında ilkokul’a başladım. Okuma azmim olmadığı için devamlı okuldan kaçardım. Ancak dördüncü sınıf’a kadar okuyabildim. Köyümüzde Âşık Ali diye biri vardı. Kendisi hala yaşıyor Allah Aşığımıza daha uzun ömürler versin. Âşık Ali benim çocukluk yıllarımda düğünlerde aile toplantılarında çalar söylerdi. Bu âşıktan çok etkilenirdim. Aşığı dinlemek için Acaba Âşık bu gün nerede çalıp söyleyecek diye takip ederdim. Taşlamacı bir âşıktı. Toplumda bulunan herkese bir şeyler söylerdi en çok dikkatimi çeken konu bu olurdu. Çocuk olduğum için beni aşığın toplantısına almazlardı. Aşığı dinlemek için bulunduğu odanın duvarlarına kulağımı dayayarak  pencerelerde bacalarda onu dinlerdim. Askerlik çağım gelmişti. Fakat topal olmam nedeniyle tertiplerim ile askere gidemedim. Çok üzgünüm.
       1970 yılında Evden ve köyümden kaçtım. 18 saatlik yaya yol yürüyerek asfalta geldim. Bir yük kamyonuna binerek Kahramanmaraş’a geldim. Birdaha köyüme dönmedim.
       1976 Yılında evlendim. İşsizdim. Kahvehanelerde çay ocaklarında garsonluk yaparak evimi geçindirdim.1977 yılında Âşık Meftunu İle tanıştım. Âşık Meftunu dan saz dersleri aldım. Yavaş, yavaş saz çalmayı öğrendim. 1980 yılında mahalleye bakkal dükkânı açtım. 2 sene dükkân çalıştırdım. Sonunda dükkânı da batırıp işsiz kalınca 3 tekerli bir Motosiklet aldım. Bir müddet çarşıda pazarda motorculuk yaptım. Daha sonra motoru satıp bir taksi aldım. Çarşıda dolmuşçuluk yapmaya başladım. Sıkıntı telaş derken sazı bir kenara bıraktım. Epey zaman saz çalmadım. Baktım olacak gibi değil. 1982 yılında kendime yine bir saz alıp çalmaya başladım. Çalıp söylemekten bir müddet sonra ses tellerim bozuldu.
       1998 yılında boğazından ufak bir operasyon geçirdim. Saz çalmaya bir müddet ara verdim. Kahramanmaraş’ta Halk Ozanları derneğinin olduğunu öğrendim. Derneğe gelip gitmeye başladım. Bu derneğe üye oldum. Burada Öksüz ozan, Âşık Kul Osman ve birçok ozan arkadaşlarla tanıştım. Dernekte ufak, ufak çalıp söylemeye başladım. Derneğin ileri gelenleri bundan böyle senin mahlasın Âşık Mağdur Ali’dir dediler. Böylece topal Ali isminden de feragat ettim. Dernekteki arkadaşlarımın sayesinde Sazımı alıp toplum karşısına çıktım. Veda gecelerinde düğün salonlarında necip Fazıl Kısakürek kültür merkezinde
Sahneler aldım.
         2007 yılında haluk levent, Emre Saltık, Ali Temiz ile Âşık Mağdur Ali mahlası ile bir konsere katıldım.  Ara sıra Kahramanmaraş “AKSU” ve Gaziantep “OLAY” tv. lerinde çalar söylerim. Şimdi ise Kahramanmaraş halk ozanları Derneğinde başkan yardımcısıyım. Sözü ve müziği bana ait olan birkaç eserim vardır. Evliyim 2 Kızım 2 Oğlum 5 Torunum vardır. Kahramanmaraş Namık kemal mahallesinde ikamet etmekteyim.
                            -----------------------------------------------
                                                                     Âşık Mağdur Ali
                                                  Güncelleme Tarihi: 21 Mayıs 2013

Hiç yorum yok: